Uitstap Gent

Schooljaar 2025 - 2026

10/12/2025

Onze uitstap naar Gent

In de voormiddag deden we een leerrijke stadswandeling door Gent. Deze startte aan Gent-Dampoort waar we uit de trein stapten. De stadswandeling stopte aan het Gravensteen. Daar gidste ik, de juf, de kinderen door het prachtig versierde steen. De kinderen werden ondergedompeld in de sfeer van ridders en jonkvrouwen.

Na een stevige lunch in het ‘Waterhuis aan de bierkant’ trokken we richting Sint-Baafskathedraal. We volgden er een virtuele route over het ‘Lam Gods’; echt spectaculair. En als kers op de taart mochten de kinderen een uurtje schaatsen.

<< Uitstap Gent : deel 2

Leesplezier in klas 4 >>