Op 2 juni was het zo ver. We vertrokken met de trein richting Antwerpen. In de voormiddag stond een fikse wandeling op het programma. We wandelden richting het Steen en de Schelde maar stopten eerst bij het romantische Hendrik Consciencepleintje. Waar we helemaal in de sfeer kwamen door de prachtige muzikale melodieën van een straatmuzikant. Vele kinderen gaven al bijna al hun centen aan deze man. Na het korte bezoek aan de Jezuïtenkerk zetten we onze tocht richting het Steen verder. Na het bewonderen van de Schelde trotseerden we de prachtige gebouwen in ’t Stad’. We bewonderden Brabo, de Vlaeykensgang, Onze-Lieve-Vrouwekathedraal, Peter Paul Ruebens en het koninklijk paleis op de Meir. In het koninklijk paleis aanschouwden we de chocoladewinkel en de werkplaats van Dominique Persoone en zoon. Dit was een voorsmaakje op onze namiddagactiviteit.
Na onze picknick op het Flamingoplein kwamen we heel wat te weten in Chocolate Nation. Wat een spectaculair museum en met een lekker dessertje!!! Dank je wel aan de weergoden om ons van de regenbuien te besparen, topdagje!!!
Uitstap Antwerpen
Schooljaar 2025 - 2026
03/06/2026