Op naar het secundair

Schooljaar 2025 - 2026

06/03/2026

Het begint toch stilaan wel te kriebelen bij de leerlingen van klas 6. De laatste maanden in de lagere school zijn aangebroken! De afgelopen weken stonden dan ook in het teken van het verkennen van het secundair onderwijs. Welke mogelijkheden zijn er allemaal? Welke richtingen bieden de verschillende scholen aan?

We stonden natuurlijk ook eerst stil bij de talenten en de interesses van de leerlingen en we lieten ze ook even dromen… Welk beroep zouden ze later heel graag uitoefenen? Ieder van hen interviewde dan ook iemand die hun ‘droomberoep’ uitoefent. Dit beroep werd in een presentatie aan elkaar voorgesteld. Het werd een hele boeiende week!

Als kers op de taart bezochten we ook het C.-O.-L.-V.- Ten Doorn. Het werd een leuke voormiddag!

<< Mensenrechten, kinderrechten … De rechtenverkenners!